Deze Flamingo Friday staat in het teken van een duurzaam verfmerk dat ik tegenkwam in mijn eigen geliefde Rotterdam. Ze hebben hun branding prima voor elkaar en hun brand story is inspirerend! Dat wilde – nee kon – ik jullie niet onthouden!

Het begon allemaal met een crowdfundingcampagne van een groep studenten om een Color Academy op te zetten in de oudste Favela in Rio de Janeiro. Na dit succesvolle project kriebelde het om een nieuw duurzaam verfmerk op de Nederlandse markt te brengen. Dat werd Fairf.

Laurens van Dort is een van de initiatiefnemers die deze sociaal ondernemersdroom waarmaakt. Fairf’s missie is all about het creëren van een positieve, kleurrijke en duurzame samenleving. Hoe maken ze dat zelf waar? Ze produceren in een fabriek, volledig op zonne-energie draaiend, verf met een A+ label en een EU-Ecolabel. Er zit niet alleen Flamingo Flavour is deze duurzame vorm van werken; fairf focust op een innoverende manier van service bieden. Kleurensamples, die je gratis kunt aanvragen, zijn daadwerkelijk geverfd met de beschikbare kleuren. En wordt het daarmee nog niet levendig genoeg voor je? Dan kun je altijd naar één van de unieke ‘fairfspots’. Dit zijn plekken in de stad, zoals bij kleine ondernemers, waar de fairf al op de muur zit. Kwasten nodig? Wel handig om te hebben als je gaat verven toch? Die worden tegen kostprijs meegeleverd.

Naast het leveren van duurzame producten en kleurrijke service, zet fairf in op sociale betrokkenheid. Fairf ondersteunt namelijk verschillende projecten in binnen- en buitenland en is aangesloten bij Oxfam Novib. Fairf bruist van creatieve ideeën! “Zo werken we aan het creëren van een platform voor jonge ondernemers en kunstenaars, zijn we actief betrokken bij gemeentelijke projecten en verbinden we ondernemers en klanten door middel van kleur.” Aldus Laurens.

En als dat nog niet genoeg was…
Fairf heeft ook een stichting onder de naam Fairf Charity Projects. Deze stichting zet zich in voor educatie, het bevorderen van welzijn en het creëren van werkgelegenheid voor kansarme mensen en jongeren in sociaal-zwakke omstandigheden in binnen en buitenland.

Fairf vlamt als een echte Flamingo en ze zijn nog lang niet uitgedoofd.

De brand story van Fairf – Flamingo Friday

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *