Uniek aan Another Brand Story is dat het merken en bedrijven positioneert via de ‘Flamingo Way’. De ‘Flamingo Way’? Ja, want naast het feit dat flamingo’s cool, hip en roze zijn, beschikken ze over eigenschappen die uitermate goed toepasbaar zijn om de brand story helder te krijgen. Zo komt het woord flamingo van het Latijnse woord ‘flamma’ oftewel vlam. We gaan op zoek naar de vlam van jouw merk, oftewel de WHY. Daarnaast is de flamingo onder andere verantwoordelijk, in balans, sociaal, betrouwbaar en kan deze in ongewone situaties overleven. Allemaal elementen die aan bod komen. En nee niet alleen maar gebakken lucht, dit is gefundeerd met bestaande succesvolle business en marketing modellen.

In totaal zeven stappen, zetten we een sterke positionering neer, bouwen we proposities en kiezen we gericht voor kanalen. Gericht in het overvolle medialandschap. Er zijn namelijk steeds meer of nieuwe kanalen die je kunt gebruiken voor jouw onderneming en steeds meer trainingen die je uitleggen hoe die kanalen te gebruiken. Heel goed, dit kan je zeker helpen. Maar zolang je niet weet waar je merk voor staat, blijft dit schieten met hagel.

Door de eerste vijf stappen van de methodiek te doorlopen, kom je tot de juiste boodschap, leer je je doelgroep echt kennen, kijk je goed naar jouw markt en kom je tot de kern van jouw merk. Een sterk merk met another brand story oftewel een uniek, authentiek verhaal.

In de vervolgstappen werk je aan mogelijke proposities vanuit je verhaal. Je proposities worden opgebouwd vanuit een inzicht en voldoen aan de behoefte van jouw ideale klant. En werk je aan het gericht inzetten van jouw boodschap in kanalen die passen bij jouw merk.

En dan is het tijd om te gaan vlammen en gaan met jouw merk vol Flamingo Flavour!