Zoals jullie weten is mijn liefde voor Rotterdam groot! Daarom zet ik het liefst Rotterdamse merken in de spotlight. Voor vandaag een heel mooi merk en een van de favoriete shops voor mijn kleine Lotte: BonBon on the Block, een puur Rotterdams bedrijf van Marie-Claire en (mijn overbuurvrouw 😉 Lot!

BonBonontheBlock specialiseert zich in kinderkleding met de focus op de leeftijd van 0-6 jaar. Ze gaan wel tot 8 met de meeste maten en ze willen onderscheidende merken voeren die niet overal liggen. BonBonontheBlock is alleen online te vinden en het lukt ze goed om hier een echte boutique ervaring neer te zetten. Het klant contact is voor hun heel belangrijk evenals de beleving van het ontvangen van het pakketje.

How it all started…
‘Nu 1,5 jaar geleden kreeg ik een kaartje bij mijn bestelling van de oude bonbon dames met de vraag of ik interesse had om Bonbon over te nemen. Zij wilden na tien jaar stoppen en voor hun was het tijd om het stokje over te dragen. Ik hoefde daar niet heel lang over na te denken. Ik was al zoekende om iets voor mezelf te beginnen en met twee kinderen en een enorme liefde voor fashion was daar gelijk een klik! Ik kwam zelf al jaren bij Bonbon en daarom voelde dit al heel erg eigen. Het is een fantastische (gevestigde) naam in voornamelijk Rotterdam. Aan mij de taak deze naam door heel Nederland bekend te krijgen 😉’

What’s your brand story?
‘Na 1,5 jaar geleden begonnen te zijn kan ik zeggen dat het me totaal niet is tegen gevallen. Het is serious business dat wel, te lang lekker weer? Fijn,… daar hangen je winterjassen… maar daar verzinnen we elke keer weer wat op. Belangrijkste is dat je positief blijft en gemotiveerd, elke dag weer om je zaak op orde te krijgen. Elke dag opzoek naar nieuwe merken, ideetjes, strategieën etc. we zijn er nog lang niet, nog héél veel plannen op de plank maar inmiddels geleerd dat Rome niet in 1 dag gebouwd is, dus alles stap voor stap, juist voor een beter uitkomst. Ik heb een gezin met een man met een eigen zaak en twee kinderen, balans is dus echt KEY als je wilt slagen. BonBon komt binnenkort met BonBonmarche’s, zodat onze klant toch de producten van dichtbij kan zien, voelen en bewonderen. Ondertussen kan er lekker wat gedronken worden en zal er genetwerkt kunnen worden.’

Waarom hoort jullie merk thuis op Flamingo Friday?
‘Uniekheid is vrij moeilijk in de tijd waarin er zo ontzettend veel webshops zijn die vaak ook nog eens dezelfde merken voeren. Wij proberen d.m.v. onze Insta en manier van communiceren toch een andere toon aan te slaan. Eentje waarin de moeder zich herkent. Niet te formeel, eerlijk (quotes Insta) maar wel heel aantrekkelijk zoals een moeder graag shopt. De juiste kleuren, een goed ingepakte order, daar ben ik zelf ook heel erg gevoelig voor. in een korte tijd zijn we best lekker gegroeid op Insta, maar we zijn er nog lang niet, lot’s to do…..’

Wat is jullie de droom?
‘De droom is om met BonBon een steengoede webshop neer te zetten en vooral hierin zoveel mogelijk toffe dingen te kunnen laten zien en aanbieden. Echt de niche merken die je vrijwel nog nergens kan krijgen… Weekendjes weg en ideeën opdoen. Zowel voor de site als in de shop. Insta en Pinterest zijn nog altijd mijn lievelings, al struin ik ook elke maand weer alle bladen af. Echt een goede toffe shop neerzetten voor mensen die een online shop beleving ervaren alsof ze in een winkel zijn. 1 van de grootste van Nederland? Nee wel 1 van de leukste….’

BonBon on the Block